Slik fungerer NAV-rekvisisjon til tannbehandling

Vi utfører tannbehandling på NAV-rekvisisjon. Se om du kan kvalifisere til å søke om støtte fra NAV.

Forskjell på HELFO og NAV

Først av alt er det viktig å vite at

  • støtte fra NAV og
  • HELFO-refusjon for tannbehandling

ikke er det samme.

HELFO: Det er 15 tilstander som kan gi refusjon. Det er ingen søknad, tannlegen avgjør dine rettigheter og får oppgjør direkte til seg. Du betaler kun egenandel.

NAV: For det første må du oppfylle kravene for å motta støtte til livsopphold. Om du gjør det, kan du også søke om å få støtte til tannbehandling.

Hvem kan få støtte hos NAV?

Har du krav på støtte til livsopphold gjennom NAV, kan du også søke om å få støtte til tannbehandling.

Om du ikke er NAV-bruker fra før, må du først søke om å kvalifisere til for støtte til livsopphold. Fyller du kravene til livsopphold, kan du også søke støtte til tannbehandling.

Slik søker du støtte

Du må selv kontakte NAV og spørre om dine muligheter for støtte. Vi kan ikke gjøre dette for deg.

Det vi derimot kan gjøre for deg er å lage en kostnadsplan som du bruker til å søke om støtte.

Bestill time til å lage kostnadsplan til NAV-søknad.
Har du rekvisisjon? Bestill time for å starte behandling.

Kontakt OralCare

Har du spørsmål om tannbehandling hos OralCare? Eller ønsker å bestille time? Fyll ut skjema så tar vi kontakt med deg. Eller ring oss på 22 10 44 89.

Ring oss